Nakup podjetja, sodobna stvarnost
Nakup podjetja je sodobna stvarnost .
Za današnji čas je značilno, da je nakup podjetja veliko bolj prisotna aktivnost, kot v preteklosti. Zdrav tekmovalni duh danes zahteva, da vsak posameznik neprestano išče konkurenčne prednosti. Iskanje konkurenčnih prednosti mu prinaša številne koristi. V mnogih primerih je za konkurenčne prednosti potreben in smiselne nakup podjetja. Ker je včasih nakup podjetja večji zaloga, kot so trenutna lastna sredstva, je potrebno poiskati razne vire, ki to omogočajo.
Na eni strani je tako nakup podjetja možen preko zadolžitve, lahko pa je nakup podjetja ustvarjen z lastnimi sredstvi. Zadolžitev ima številne negativne posledice, zato je mnogim boljša alternativa ustvarjanje lastnih zmožnosti. Začne se z dobro odločitvijo. Bistvo je ustvariti prihranke. Kar pomeni pozitivno odločanje med prihodki in odhodki. Ustvarjeni prihrani so v nadaljevanju lahko oplemeniteni. To je mogoče tako, da se odločimo za varčevanje, delnice, obveznice, dostopni so nam skladi ter druge možnosti. Razlike, ki jih prinašajo varčevanje, delnice, obveznice, skladi ter druge možnosti so precejšnje. Predvsem morajo varčevanje, delnice, obveznice, skladi investitorju pomeniti najboljšo izbiro. Na ta način bodo varčevanje, delnice, obveznice, skladi prinesli dobre rezultate. Ne glede na dobiček, ki ga prinašajo varčevanje, delnice, obveznice, skladi v danem trenutku. Pomembo je imeti pri tem dober finančni načrt. Sam finančni načrt je lahko različno zahteven in kakovosten.
Za finančni načrt obstajajo različni kriteriji ocenjevanja. Na podlagi katerega rečemo, da je določen finančni načrt kakovosten oziroma zahteven. Zahteven je tisti finančni načrt, ki je izveden s potrebnim znanjem in vedenjem. Obstaja seveda tudi različica, katerega lahko ustvari praktično vsak. Ni pa enako kakovosten, kot tisti, ki ima obsežne informacije ustvarjene na podlagi potrebnega znanja in vedenja. Vsak naložbeni se odloči za eno od možnosti. Pri manj zahtevnih naložbah posebno načrtovanje ni potrebno. Ker gre za oblike, ki imajo razmeroma enostavno naložbeno matematiko. Delnice so zahtevna investicija med naložbami, v primeru nakupa podjetja pa so lahko tudi smiselna investicija. Zahtevna investicija pomeni, da delnice zahtevajo za odločitev več, kot mnoge druge naložbene možnosti. Vsak naložbenik naložbene ocenjuje po svoje. Za delnice je zagotovo slišal že vsak. Vendar je izkušenj z naložbami v delnice manj. Nekaterim se zdijo delnice tuje. Predvsem so to vsi naložbeniki, ki nimajo dovolj informacij o tem, kaj so delnice . V nekaterih primerih se z dobro informacijo lahko kasneje odločijo zanje.
Nasprotje so osebe z izkušnjami. Sami imajo izkušnje, vedo kaj naložba takšne sorte pomeni. Zato so tudi prisotni na trgu. Naložbeniki v tovrstne naložbe so prisotni na različne načine. Nekateri so na trgu pasivni, drugi bolj aktivni. Pasivni naložbeniki so tisti, ki so delnice kupili ter jih nameravajo obdržati dlje časa. Izjema so izredni primeri, ko se delniške naložbe morajo vnovčiti. Ker je za naložbenike to preprosto najboljša možnost. V drugih primerih je aktivnost na trgu večja. Predvsem so to aktivni naložbeniki, ki so velikokrat soočeni bodi si z prodajo ali nakupom delnic. Prodaja in nakup sta jim znana, vedo kaj pomeni vsaka aktivnost.
Njihove izkušnje so zelo primerne za vse, ki se za delniške naložbe odločajo prvič. Dobro je, da imajo izkušnje oseb, ki so na delniškem trgu doživeli vse scenarije. Tako dobre, kot manj dobre. V primeru, da so ti možni scenariji za nove naložbenike v delniški trg dobri in primerni, je do odločitve le še korak. Drugi pri tem oklevajo, ker potrebujejo dodatne informacije. Predvsem se je potrebno zavedati, da na trgu načeloma večja pravilo, da sodita tveganje ter večji dobiček skupaj. Kar pomeni, da večjega dobička ni mogoče pričakovati brez večjega tveganja. V primeru, da večjega tveganja niso pripravljeni sprejeti, se morajo v večini primerov odreči tudi večjim dobičkom. Delnice prinašajo številne koristi naložbenikom, s seboj pa prinašajo tudi odgovornost in pomembne odločitve.
Lastniški delež je pomemben kriterij pri odločitvah za delnice. Pri nakupu podjetja, ki je delniška družba, lahko lastniški delež delnic igra pomembno vlogo. Večji kot je delež, več je možnosti za nakup. Seveda pa je potrebno pred tem še veliko več aktivnosti. Kar je v veliki meri odvisno od sedeža podjetja, zakonov in poslovnih navad, ki so značilne za območje v katerem se nahaja. Celotne aktivnosti so lahko dolgotrajne ali pa se zgodijo v razmeroma kratkem času. Najbolje je, če se nakup lahko zgodi v poljubnem času, kar z drugo besedo pomeni, da kupcu ni potrebno hiteti z odločitvijo ter drugimi aktivnostmi.
Vendar je nakup in na drugi strani prodaja velikokrat pod pritiskom. Kar pomeni, da si ena stran bistveno bolj želi izvesti svojo poslovno potezo. Ki je lahko prodaja ali nakup. Hitenje je lahko posledica stanja na trgu, lahko gre za osebne motive, v igri so lahko tudi poslovni motivi. Stanje na trgu je načeloma odvisno od splošnih dejavnikov ter specifičnih dejavnikov. Splošni dejavniki so tisti, ki so značilni za vse udeležence na trug. Točno določena lastnost vpliva na vse udeležence praktično enako. Pri specifičnih dejavnikih so aktivnosti in vplivi bistveno ožji. Kar pomeni, da točno določena aktivnost nekega udeleženca na trgu, vpliva le na del celotnega trga. Največkrat gre za ožjo konkurenco na trgu, ter vse zunaj konkurence, ki imajo vpliv nanjo. Nakup je s pomočjo vseh dejavnikov zato lahko bolj enostaven ali pa bolj kompleksen.
Zelo dobrodošlo pri vsakem nakup je, da se obe strani počutita kot zmagovalka. Kdor kupuje ima v tem primeru koristi, kot tisti, ki to prodaja. Vendar je to načeloma le navidezno v mnogih primerih. Obe strani se načelom počutita zmagovalki preko dosežene cene. Ki je odraz strinjanja obeh strani. Vendar se za to ceno lahko skriva na eni strani razočaranje, na drugi zadovoljstvo. Dosežena in dogovorjena cena je lahko višja ali nižja. Kupec si prizadeva za čim nižjo ceno. Prodajalec pa obratno za čim višjo ceno. Glede na sam primer je moč določanja cene lahko različna. Lahko ima večjo moč prodajalec, lahko pa ima večjo moč kupec. Prodajalec ima večjo moč, ko je povpraševanje večje. Kupec pa ni edini, ki ga nakup zanima. Obratno ima večjo moč kupec, ko povpraševanja ni veliko. Ter kupcev ni ali jih je malo.
Nakup podjetja je v tem primeru lahko lažja odločitev na eni ali drugi strani, saj je stanje eni ali drugi strani v prid .